tisdag 15 september 2009

fördomar.

Varför har vi alla så jävla mycket fördomar?

Jag förstår mig inte riktigt på det. Att för varje person man ser ploppar det upp en åsikt i huvudet på en. Spelar ingen roll om det är en bra eller dålig åsikt. Allt är bara fördomar.

Okej, visst, kanske inte om man tänker typ:"vilka fina skor" eller "söt vovvsing" osv.. men men, you get the point. Right?


Fjortisar, fjortisar, fjortisar.


Det finns faktist en gräns. Man är inte fjortis bara för att man är ungdom! Man är inte fjortis bara för att man sminkar sig! Man är inte fjortis bara sådär liksom. Man ser ju DIREKT vilka som är fjortisar och vilka som inte är det.


Vissa kallar mig fjortis, och visst, jag va la lite smått fjortis för typ ett år sen, men det gick över jävligt fort och jag är en helt annan person just nu. Så ställ mig(jag anser mig själv vara en "vanlig" ungdom) brevid en rå fjortis(blondt, långt löshår. Efterblivna lösnaglar. Den tydligt för mörka foundationen. En jävla massa maskara. En jääääävla massa av H&M´s solpuder. Supervit foundation på läpparna osv osv) Och kalla mig fjortis! I dare you :)


Och RASISTER förstår jag mig verkligen inte på. Vare sig man är ljus eller mörk så har man ALDRIG rätt och vara rasist. Vad är de för sjukt jävla tänkande egentligen? Bara för att personen har ljusare/mörkare hy så kan de la för fan inte betyda att man är mer eller mindre värd? Va e de för skeva människor som tycker så? OCh nazister ska vi fan inte ens tala om... Att MÖRDA folk för deras religon?! alla har la rätt att tycka och tänka vad de vill eller?!

Och de här är vad jag tycker!
(ber om ursäkt för svärdomarna, blir bara så jävla sur på sånt bullshit)

beccs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar